onsdag 29 augusti 2012

HIF borta

Jag hade en naiv förhoppning om att HIF skulle kunna hota Celtic, även på bortaplan. Men givetvis slutade det som man kunde tänka sig. Celtic var inte bra ikväll, men de spelade av matchen snyggt mot ett sämre motstånd. Och totalt sett var man givetvis det bättre laget.

Ari gjorde ett för Spartak och är nu i CL-gruppspelet. Den enda KFFaren i ligan i år. Gissa vilket lag jag kommer att hålla på.....

För så är det ju. Jag har vissa favoritlag. Kalmar FF givetvis i den svenska elitfotbollen. Och så Kalmar AIK och Hossmo BK i de svenska gärdsgårdsserierna. Kalmar HF i handbollens lägre divisioner givetvis, och så kanske lite, lite Liverpool. De var mina boys när jag växte upp, men sedan dess har jag fokuserat mest på allsvenskan. Detta innebär också att jag håller på spelare (svenskar och KFFare) i utländska ligor, snarare än lag. Så idag håller jag lite grann på lag som AZ, CSKA, Spartak, FCK, PSG, Aarhus och Feyenoord.

Men först och främst har man ett lag i sitt hjärta. Gissa vilket det är för min del.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar