tisdag 7 augusti 2012

En skitsport!!

Sverige tog tydligen ett brons ikväll i grekisk-romersk brottning. En gammal svensk paradgren. Och samtidigt numera en riktig skitsport.

Jag minns Karelin. Frank Andersson. Micke Ljungberg. På den tiden var det en (ganska) intressant sport med lyft, rullningar och en och annan halvnelson. Nu såg vi idag fyra matcher där de knuffade på varandra i en och en halv minut och sedan fick de trettio sekunder att skapa någonting. Och då började det nästan likna brottning. Men de sjuka reglerna med automatisk parterr, blå/röd lottning, o s v tolkar jag som att man har problem. Det har tidigare diskuterats att kasta ut den grekisk-romerska brottningen från OS och jag måste säga att jag håller med. Ut med skiten. Det är så jävla dåligt!!

Dock vore det synd, eftersom grekisk-romersk brottning alltid är en svensk medaljchans.

Inte direkt våra förhandsfavoriter som tagit medaljer hittills......

Våra seglare gör dessutom bra ifrån sig. Jag förstår inte sporten (hade dock en optimistjolle med namnet U137 och deltog i Kaparnas seglarskola på Svensknabben ett par somrar i mitten av åttiotalet) och tycker att de har en del att göra när det handlar om att göra sporten tillgänglig för den breda allmänheten.

Själv vill man ju egentligen ha med en boll för att en sport ska vara riktigt intressant.

Hittills är nog den svenska insatsen totalt sett ungefär som förväntat. Eller möjligtvis något bättre. Jättekul!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar