torsdag 30 augusti 2012

Skräll av Solna i Moskva

Hatten av för Solna AIKs insats i Moskva ikväll. Jag får erkänna en sak, i normala fall håller jag alltid på svenska lag i Europa. Men denna gången var ett undantag. Det svenska laget var Solna AIK, ett lag som jag anser förkroppsligar mycket av det dåliga inom fotbollen och mänskligheten. Och dessutom mötte de CSKA från en stad där jag spenderade fyra år och som, vilket är mycket viktigare, innehåller Rasmus Elm. Jag håller, som jag tidigare berättat, alltid på våra gamla spelare. Så jag blev ganska besviken när CSKA inte kunde göra något av sitt spelmässiga övertag.

Ett lag som förra året kryssade mot Real Madrid hemma och som gick vidare från gruppen i Champions League ska inte förlora hemma mot ett svenskt skitlag. Verkligen inte.

Jag blir lite bekymrad när jag funderar på Rasmus klubbval. CSKA är inte crème de la crème i rysk fotboll just nu. Åtminstone Zenit, Spartak och Rubin känns hetare, och sedan har vi ju Anzji som är en historia i sig. Rasmus borde kunna spela på större scener än så, även om de ju nu missat först Champions League och sedan Europa League med en hårsmån.

Dock var Rasmus väldigt bra ikväll. Bäst på plan tillsammans med Ivan Turina enligt mig.

Kalmar slog AIK borta för ett par veckor sedan. Och idag slog AIK CSKA borta. Det måste betyda att Rasmus har bytt ner sig. Kanske Svante kan använda detta som argument och locka hem honom igen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar