onsdag 23 september 2009

Kvar på perongen när tåget går

KFF spelar sällan 0-0, men idag kom det. På webradion lät det som om det var ett tacksamt resultat för KFF, men enligt statistiken verkar det varit helt jämt. Vet inte om det handlar om hemmakommentatorer (vilket är tveksamt, eftersom det känns som osannolikt att en av de ytterst få Häckensupportrarna på denna jord skulle jobba på SR Göteborg) eller om att statistiken döljer sanningen. Även om hörnstatistiken, bollinnehavssiffrorna samt antalet skott på mål och totalt är mer eller mindre jämna så kan matchen ha sett helt annorlunda ut. Efter att ha lyssnat på matchen är jag inte missnöjd med en poängs utdelning.

Jag vet att jag fortfarande inte sett någon match live i år (men jag kommer nog att göra mig tillgänglig för sista matchen mot DIF på Stadion) och jag vet att Nanne träffar spelarna dagligen, men jag skulle ändå hävda att jag vill se Reinaldo från start i en central roll. Sobra får då återta en kantroll och Dauda, Mendes och Santos får konkurrera om de resterande två offensiva platserna. Men som sagt, detta är min högst subjektiva åsikt utan full insikt i spelarnas kvaliteter.

Jag håller fast vid min åsikt häromdagen. Vi måste ha minst fyra poäng den här veckan. Om vi vinner mot Göteborg i helgen kan vi fortfarande vara med i racet. Annars måste vi ställa om siktet mot en plats i UEFA-cupen i stället (jag vet att det heter något annat idag, men det tar ett tag för mig att acceptera att säga Europe League eller vad fan det nu heter nuförtiden). Känns tungt just nu, en dag då man läser om att Koeman hyller Ras och att Viktor gjort två mål för Heerenveen. Oj, oj, oj vad vi saknar de pojkarna....

1 kommentar:

  1. Olika regelbrott bedöms konstigt nog väldigt olika trots att brottets art kan påverka den aktuella ligan oerhört mycket.

    ett exempel mitt engelska favoritlag Luton Town FC har i 2 år fått poängavdrag med -30 orsaken tror jag har varit att någon spelaragent gjort något som inte följt
    regelboken det sista året tror att FA bedömde poängavdrag med -20 och ligaföreningen poängavdrag -10 troligen har de flesta klubbarna gjort på samma sätt.

    Därför spelar Luton Town numera i Blue Square Premier

    Tänk på hur unfair play som Kim's övertramp är och har påverkat och vad det kan betyda för allsvenskans utseende i nuläget, det vet nog ingen.

    Jag var själv på Rambergsvallen igårkväll där Kalmar FF blev totalt utspelade av mycket bra spelande BK Häcken jag anser att det hade kunnat vara 5 - 0 till BK Häcken i halvlek samtidigt kämpade Kalmar FF oförtrutet hela matchen.

    Konstigt nog var matchstatistiken så jämn till slut.

    Vet du att den person som höll i websändningen från BK Häcken - Kalmar FF är samma person som bloggaren Redaktörens Skans
    han har ett riktigt rödvitt Kalmar FF hjärta.

    Owe

    SvaraRadera