tisdag 29 september 2009

Fem omgångar kvar

Med två utvisade, inklusive både lagets stjärna och en av mittbackarna, och dessutom med lagets andra stjärna avstängd efter en utvisning senast, så vinner inte ÖIS mot Häcken. Det tog lång tid för dem att spräcka nollan dock. Har inte sett matchen, men inte är väl Allbäck en sådan som tar utvisningar?

Och som jag skrev igår så tog även BP nu ett stort steg bort från trion i botten. Nu handlar det om ÖIS, DIF och Hammarby. Minst två av dem kommer att spela i superettan nästa år.

Men fem omgångar kvar tänkte jag återkomma till mitt tips inför säsongen. Så här ser det ut just nu:

1. AIK (+4)
2. Göteborg (-1)
3. Elfsborg (-1)
4. Kalmar FF (0)
5. Häcken (+9)
6. Örebro (+3)
7. Helsingborg (-4)
8. Malmö (-3)
9. Trelleborg (-2)
10. Gefle(+5)
11. Gais (0)
12. Halmstad (-4)
13. BP (+3)
14. Hammarby (-4)
15. Djurgården (-3)
16. Örgryte (-3)

Totalt 49 "poäng", så mitt tippande är nu sämre än senast. Framförallt har jag ju gått bort mig helt när det gäller Häcken, men även AIK, HIF, Halmstad, Hammarby och Gefle har överraskat i olika riktningar. Kalmar ligger dock där jag förväntat mig, men det hoppas vi förbättras en aning innan säsongen är över.

Ser att Källström gjort mål redan efter tre minuter mot Debrecen. Tänk, det hade kunnat varit Wastå som han gjort mål bakom...

Nu Barca-Dynamo Kiev, eller Ibra-Sheva om ni så vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar