söndag 7 oktober 2012

Kryss mot Djurgården

Hittade en fulstream idag, så jag såg matchen mot Djurgården i eftermiddag. En förvånansvärt bra match. KFF var värda minst en poäng. Framförallt kändes det väldigt stabilt vid 2-1 och det kändes onödigt att man skulle släppa in kvitteringen.

Jörgens frisparkskanon var en riktig höjdare. Kul att det lyckas, han har en bra bössa och får gärna skjuta oftare.

Ju mer jag ser honom desto mer övertygad blir jag om att Emin Nouri tyvärr inte håller i positionsspelet. Egentligen är han en spelartyp som jag gillar, men han har tyvärr inte på länge levererat på den nivån han var under 2008.

Nu är det verkligen mittens rike som gäller. Vet inte om det är teoretiskt klart ännu, men det är många lag som ska förbi på bara fyra matcher. Sundsvall ska ta in sju av de återstående tolv pinnarna. Syrianska ska ta in sex. Och ytterligare fyra lag ska förbi. Det är med andra ord klart, vilket jag hävdat sedan tidigare. Syrianska och Sundsvall möts dessutom i nästa omgång, så jag undrar om det ens teoretiskt är möjligt att KFF hamnar på kvalplats nu?

Gefle slog AIK på Råsunda. Det trodde jag verkligen aldrig. Dessutom, Gais var sekunder från att blåsa Elfsborg på poäng. Detta innebär därmed att Gais är ute, även teoretiskt. Och att toppstriden level i högsta grad, även om jag tror att det nu handlar om Elfsborg, Häcken och MFF. AIK har fem pinnar upp och ska gå förbi tre lag på fyra omgångar. Tror att det är kört för deras del.

Tobbe E var riktigt bra idag. Undrar om det är realistiskt att hoppas på en förlängning? Dessutom var McDonald riktigt bra och Paulus i vanlig ordning dominant i mittförsvaret. En kul match som sagt var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar