söndag 14 oktober 2012

Fyll Guldfågeln Arena på tisdag!!!

Jag såg inte matchen mot Färöarna i fredags. Befann mig på bättre middag med de bästa vännerna och vi valde att ha begränsad iPhone-uppdatering, men att i övrigt ignorera denna promenadseger som vi bara skulle hämta hem i Torshavn. Eller? Nu har jag ju bara sett highlights efteråt, men jag har ju förstått att det inte såg helt stabilt ut. Men, nu lägger vi det bakom oss. Sverige har sex pinnar efter två matcher. Sverige har ännu inte kryssat mot Kazakhstan (som Österrike gjorde i fredags) eller blivit totalt kölhalade hemma mot Tyskland (6-1 i Dublin är imponerande). Sverige har med andra ord hittills undvikit några minor. Bra så långt!

Nu blir det dock tuffare. Tyskland i Berlin är en riktig utmaning. Då gäller det att mönstra laget därefter. Jag hade ställt upp med följande elva: Isak - Lustig, Olsson, Granen, Olsson - Kim, Svensson - Seb, Wernbloom, Ras - Ibra. Alltså, jag vill ha in alla våra fyra bästa centrala mittfältare i olika roller och flytta upp Ibra ett steg. Dessutom, i normala fall vill jag inte se Ras på en kant, men här gäller det att prioritera rätt.

Tyvärr bor jag i exil och kommer inte att kunna vara på plats på GFA på tisdag. Men alla som har chansen, gå och heja fram vårt U21-landslag i en helt avgörande match. Matchen startar 18.00 och A-lagets match mot Tyskland startar 20.45. Det innebär att alla som har mindre än 45 minuters resväg (tänk Mönsterås norrut, Emmaboda västerut, Borgholm österut och Jämjö söderut) saknar ursäkter. Gå på GFA och heja fram Mattias, Ludde och gänget och sedan kan ni ändå hinna hem till avspark i Berlin. GFA har blivit U21-lagets hemmaborg. Ge dem en snygg avslutning på kvalet så att de fortsätter att komma till avkroken i sydost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar