onsdag 18 april 2018

Oerhört pessimistisk inför KFF-Östersund

Sommaren har helt plötsligt kommit till Rotterdam. 24 grader idag och det ska tydligen bli ännu varmare de närmaste dagarna. Häller upp en kall Grolsch för att kyla ner mig efter en dag på jobbet och en stekhet hemresa i solen.

Tänker inte ge mig på några längre kommentarer om Daniel Kindberg. Jag vet inte vad som har hänt och han är inte dömd för någonting, så låt oss ta det senare om så blir fallet. Känner mig heller inte skadeglad, som jag märker att många andra är. Jag gillar Kindbergs attityd och ÖFKs framfart, så jag tycker att det vore synd om det är så att han är skyldig till något. Just nu nöjer jag mig med att hoppas att det stört Östersundsspelarna några procent inför kvällens match. KFF behöver all hjälp de kan få.

Rasmus borta. Likaså Erton och Tobbe Eriksson. Det är en hel del kvalitet och rutin som saknas mot ett lag som i sina bästa stunder spelar Sveriges bästa fotboll. Hittills har vi dock inte sett mycket av den varan, men jag har oerhört svårt att se hur KFF ska kunna rubba detta Östersund. Visst har vi snabbhet i Papa och Måns, och vi måste lita på omställningarna. Men vem kan servera dem med passningar när Rasmus inte är på plan. Viktor är för långt ner i sin mittbacksroll och jag ser inte den spetskvaliteten hos någon av bröderna Hallberg. Det var länge sedan jag var så närmast uppgiven inför en match. Jag tippar förlust med i storleksordningen 0-4 och är rädd att det kan bli värre än så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar