söndag 1 april 2018

Äntligen allsvensk premiär

Så var det då äntligen dags. Allsvensk premiär och bortamatch mot Häcken. Från distans är det givetvis svårt att ha någon bestämd uppfattning om KFF ännu, utan jag får lita till det jag har läst. Den enda matchen hittills som jag lyckats se är cupmatchen mot Östersund och jag får verkligen hoppas att den inte är en fingervisning för vad vi kan förvänta oss från KFF i år. Jag känner mig som vanligt orolig och pessimistisk. Jag är visserligen glad att Rasmus verkar vara i matchform, men kan han verkligen göra riktig skillnad längre? Och kan man få någon stabilitet i backlinjen med tanke på att man haft skador och fått göra stora skiftningar hela tiden under försäsongen? Och vem ska göra målen? Och slutligen, kan Söderkvist och Sachpekidis få något lyft till slut i år? Många frågor och just så här års är jag mindre insatt än de flesta. Allt eftersom säsongen kommer igång så brukar det ordna upp sig när jag lyckats se lite matcher, men just nu finns det många frågetecken för mig på distans.

En alltid lika stor fråga är också om jag kommer lyckas få tag i någon fulstream. Det brukar alltid finnas när man möter storlagen men mot de mindre lagen är det ibland svårt. Det är inte direkt så att jag kan hitta någon sportbar i Holland som sänder matchen....

Jag kan givetvis inte ge något vettigt tips, men magkänslan är ju att vi ska vara väldigt glada om vi får med oss en pinne idag. Häcken känns som ganska stora favoriter.

Och så slutligen...hade inget annat för mig igår kväll, så jag slog på sista halvtimmen av derbyt i Los Angeles. Zlatan upphör aldrig att imponera och detta var givetvis ännu en klassiker från hans sida. Det förändrar dock ingenting när det gäller ett eventuellt VM. Att han har den utan jämförelse högsta kapaciteten vet vi redan, så det var givetvis inte nytt. Hans eventuella medverkan handlar snarare om tre andra saker:
1) Vill han vara med? Han har ju trots allt tackat nej och måste på ett eller annat sätt låta förbundskaptenen veta det om han ändrar sig
2) Hur är hans fysiska status? Gårdagens två mål imponerar, men han var totalt slut efter en knapp halvtimmes spel och vi vet ingenting om huruvida hans knän är ok eller inte
3) Accepterar han att komma in i Jannes landslag? Om han verkligen gör det så kanske han ska sluta ljuga om förbundskaptenen och pissa på honom och hans lag.

Om svaren är positiva på de tre frågorna så kommer han givetvis att vara med i Ryssland, antingen som startspelare eller som joker på bänken, beroende på hans fysiska status.

Nåväl, vi lämnar den frågan för den här gången och fokuserar på allsvenskan. Forza KFF!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar