söndag 22 april 2018

En måste-match i Trelleborg

Senast var jag pessimistisk mot Östersund och jag blev positivt överraskad av ett kryss. Idag är det tvärtom. Trelleborg är kanske allsvenskans sämsta lag. De slutade trea i superettan förra året och har sedan dess tappat sina två största stjärnor (Islamovic gick till Östersund medan Camara Jönsson är långtidsskadad) utan att ha ersatt dem med några stora namn. Kalmar FF ska vara ett mycket bättre lag än Trelleborg, även utan Rasmus, Erton och Tobbe. Jag tror att vi kommer att få se det idag. Jag är optimistisk och tror på en ganska klar seger. Kanske 3-1 kan passa?

I övrigt ser Hammarby väldigt starka ut. Jag såg precis deras match mot Häcken. Visserligen slutade den 2-2 och Hammarby tappade poäng för första gången i årets allsvenska, men det ser stabilt ut och med en hel del offensiv spets. Jag är både imponerad och överraskad. Det trodde jag inte efter ett tränarbyte och en hel del nya namn in i truppen. Ska bli oerhört spännande att följa under våren.

Det ska också bli spännande att följa MFF. Just nu ser det katastrofalt ut. Många skador i en trupp som är spetsig men ganska tunn, och dessutom hackar spelet rejält. Jag är övertygad om att man kommer att förstärka i sommar. Ekonomin finns ju till det, men frågan är hur långt efter de kommer att vara då. Och dessutom börjar ju då europaäventyret som ytterligare kommer att sätta press på truppens bredd. Nej, detta är verkligen inte vad man hade förväntat sig. Det blir tufft att försvara den allsvenska segern i år.

Och så har vi då Zlatan.... Jag tror att han har grovt missbedömt opinionen. Det kommer ganska snart bli väldigt tydligt för alla att han aldrig hade något som helst intresse av att komma tillbaka till landslaget utan att han bara har hintat om det för att dra uppmärksamheten till sitt spelbolag, på landslagets och Janne Anderssons bekostnad. I så fall en  spelare och människa som många inte längre kommer att vilja ha att göra med. Ska bli intressant att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar