lördag 12 juni 2010

Sydkorea imponerar

Är snart på väg till Buddies för att käka en bit, ta en kall eller två och så då givetvis se två matcher; Argentina-Nigeria och England-USA. Därför tänkte jag verkligen inte se Sydkorea mot Grekland. Tre matcher i rad är lite väl mycket även för mig. Men jag gick här hemma och fixade lite, så jag lät matchen stå på i bakgrunden. Ojojoj så utspelade grekerna blev. Korea hade fart, teknik och styrka och sprang helt enkelt ifrån motståndarna. Nu var visserligen Grekland inte bra alls, men om jag hade varit Lagerbäck så hade nog den här uppvisningen skrämt mig en aning. Nigeria känns helt plötsligt inte som det näst bästa laget i gruppen.

Det blev inte mycket fixande. Jag satt klistrad framför matchen till slut.

Två kryss igår var inte helt oväntat. Såg den andra matchen och tyckte inte alls att den var så dålig som man läser idag i blaskorna (exempelvis här och här). Men visst ser Frankrike håglöst ut. Så mycket kvalitet i truppen, men de får ut så lite på plan. Någon mer än jag som tror att Henry och Malouda startar i nästa match?

Lasse får ursäkta, men i nästa match håller jag på Argentina. Kan inte riktigt ha sympatier emot Diego. I kvällsmatchen känns det däremot svårare. Jag gillar inte riktigt England, mycket beroende på deras oerhört skeva självbild. Men samtidigt vill jag verkligen inte att det enda landet som inte riktigt bryr sig, USA, ska få stora framgångar. Det skulle inte riktigt kännas rätt. Oavgjort skulle sitta bra, men det kan man ju inte riktigt sitta och hoppas på. Räknar med att jag får någon känsla åt endera hållet innan avspark.

Nu loggar jag ut för att komma i tid till nästa avspark. På återhörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar