torsdag 18 februari 2010

Brons till Anja

Stort att fixa ett brons efter en fruktansvärd krasch häromdagen. Anja är en av våra topp tio främsta olympier genom tiderna. Det är stort och nu tror jag att hon kommer att prestera ännu bättre i Slalom och/eller Super-G senare i OS. Storslalomen hoppas jag inte så mycket på, men jag blir gärna överraskad.

Tycker synd om Helena Jonsson, men tror fortfarande på henne i masstarten. Men tyvärr känns det mycket som Magda 1998.

Har inte kommenterat Kalla och Ferry, eftersom jag befunnit mig i web-skugga i Sochi, men de har givetvis presterat fantastiska prestationer. Jag trodde inte riktigt på Kalla när det gällde guldet. Jag trodde att Björgen eller Kovaltchuk skulle vara för starka, men detta är enormt starkt så jag ser fram emot Skiatlonloppet där hon också har klar medaljchans. När det gäller Ferry så är det en fantastisk prestation - oväntat utan att vara en riktig skräll. Han fick äntligen till det och är väl värd det.

Någonstans vill man gratulera Petter Northug till guldet i sprint. Med två ryssar framför sig så är han fortfarande inte borta från guldchansen. Jag säger som Ferry gjorde efter en fjärdeplats i ett VM för ett par år sedan: "de ska ju pissa också". Ryssarna har ju tappat all trovärdighet, vilket naturligtvis, orättvist, drabbar dem som eventuellt är rena. Men någonstans så skulle jag tyvärr inte ens lita på negativa dopingtest idag när det gäller ryssarna. Orättvist? Kanske! Fördomar? Troligen! Men inte speciellt förvånande. De har förstört sitt rykte och vi har idag ingen anledning att lita på ryssarna. Trist för dem som är rena.

Jag sade förresten tidigare att jag inte skulle skriva särskilt mycket om OS. Känner dock att mitt intresse ökar allt eftersom, så jag tror och hoppas att det kommer att bli en del framöver. Just nu är jag jätteintresserad, och hockeyn har ju ändå knappast kommit igång ännu. Men fortfarande lovar jag ingenting.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar