tisdag 2 februari 2010

Mitt allsvenska tips i början av februari

Läser att vissa skribenter redan sticker ut hakan och lanserar ett tidigt allsvenskt tips, och då får jag givetvis inte vara sämre. Detta är dock innan en lång rad mer eller mindre meningslösa träningsmatcher, så jag kan säkert komma att omvärdera detta innan första avspark. Men nåväl, här kommer mitt tips:

1. Elfsborg
2. IFK Göteborg
3. Kalmar FF
4. Malmö FF
5. AIK
6. Örebro
7. Halmstad
8. Trelleborg
9. Helsingborg
10. Häcken
11. Djurgården
12. Gefle
13. Gais
14. BP
15. Mjällby
16. Åtvidaberg

De lag jag känner mig riktigt osäker på är Helsingborg, Häcken, Halmstad och Gais, d v s till stor del de lag jag gick bort mig på förra året. Tror inte att Häcken ska kunna upprepa fjolårets prestation och samtidigt är Halmstad och Helsingborg två lag vars trupper känns väldigt svårbedömda. Jag tippar tills vidare dem alla tre i mittenträsket, men känner att det finns en större risk för djupdykningar än det finns marginaler uppåt, så de kan mycket väl hamna något längre ner i mitt slutgiltiga tips. Gais riskerar fritt fall efter att ha tappat en del kvalitet, men jag tror att det finns tillräckligt med räddningsplankor i den här serien.

KFF känns ok, även om mitt optimistiska tips mer hänger samman med att flera av konkurrenterna ser svagare ut än på länge.

Nykomlingarna känns också ovanligt svaga i år, trots Tobias Grahns inträde på Listerlandet. Vad är oddsen för att han stannar över sommarfönstret förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar