lördag 6 juni 2009

Minns Staffan Tapper

Paus i fotbollen. Sverige-Danmark 0-1

Jag kommer att tänka på Staffan Tapper. En man som hade en god fotbollskarriär, men som i efterhand bara är ihågkommen för en missad spark. Varför kommer jag då att tänka på honom? Det handlar inte om Kims missade straff. Den var godkänd, och Sörensen gjorde en fantastisk räddning. Men Micke Nilsson??? Vad tänkte han? Vad försökte han göra? Tråkigt om en karriär som 'funktionell' spelare på hög nivå kommer att gå till historien som mannen som snedsparkade Sverige bort från VM 2010.

Ingen får godkänt i min bok efter första halvlek. Chippen har dominerat på sin kant, men om man inte kan slå ett vanligt inlägg känns det rätt meningslöst att man kommer runt sin gubbe. Rasmus har varit väldigt blek och det skulle förvåna mig om han gör 90 minuter idag. Jag vill se Viktor. Snart.

Jag ser matchen streamad från dansk TV, så jag har ingen koll på hur kommentatorerna i Sverige ser matchen, men jag kan förmoda att det är kritiska röster.

Den danska studion består för övrigt av tre personer. Peter Schmeichel, Brian Laudrup och Preben Elkjaer. Hyfsad laguppställning minst sagt.

Nu vänder vi detta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar