lördag 6 juni 2009

Borta från VM

Nu blir det inget VM. Min kollega (engelsman) har just flyttat till Sydafrika och har lovat mig husrum nästa sommar. Känns inte riktigt intressant just nu.

Jag ser verkligen inte vem som ska göra målen i det svenska laget. Nu måste det blir en rejäl förändring. Henke, som jag i och för sig håller högt, är slut och gjorde kanske sin sista landskamp idag. Nu MÅSTE vi förändra. Vi satsar inte längre på Sydafrika utan på Polen/Ukraina 2012. Då måste vi bygga laget kring Rasmus, Ibra, Viktor, Toivonen och Kim. Dags att rensa redan nu.

Satsa på andraplatsen säger ni. Glöm det! Om vi skulle komma tvåa finns det stora risker att vi ändå inte går till kval, eftersom den sämsta tvåan missar kvalet. Vi måste vinna resten för att ens ha en chans, men jag är idag, fem minuter efter en riktigt tung förlust, tyvärr säker på att chansen är borta.

Vi förlorade mot Danmark för första gången någonsin i en tävlingsmatch. Tungt!

Nu hoppas vi på Robin imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar