fredag 19 juni 2009

Midsommar med U21

I Ryssland firar man givetvis inte midsommar, men däremot blir det en mindre sittning ikväll på skandinavisk restaurang. Tänker dock anlända lite sent, missar knappast U21-matchen mot Italien.

0-1 i paus. Inte oväntat, men Sverige är svagare än jag trodde. Har inte sett mycket av Elfsborg i vår, så jag har inte sett Bajramis storhet ännu. Kanske dags för Labinot tidigt i andra?

Balotelli! Mål, utvisning och fler dyk än jag sett sedan Anna Lindberg var i farten senast. Jag är helt övertygad om att han kommer vara bäst i världen eller totalt bortglömd om fem år. Han är uppenbarligen totalt dum i huvudet, så om ingen får ordning på honom kommer det att gå riktigt snett. Jag ser en hel del Cassano eller Adriano i honom. Briljanta fotbollsspelare när huvudet är på humör, men svåra psykfall i vardagen.

Tror att Rasmus kommer att få sin varning avskriven. Det var Wernbloom som borde fått den om det var tacklingssituationen som avsågs (vilket förvisso vore helt fel). Och vi som sett Rasmus ett tag utgår från att det inte var en varning för snack med domaren.

Nu vänder vi detta mot tio man. Ser gärna Labinot och Söder i andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar