lördag 23 maj 2009

Inför Gais imorgon

Läser att Emin Nouri är sjuk och missar matchen imorgon. Tråkigt, jag hade hoppats att han skulle kunna lyfta sig och ta tillbaka sin plats i startelvan. Jag skulle gärna se honom ta en ytterbacksplats samtidigt som Stefan Larsson, KFFs svar på Magnus Erlingmark, flyttade upp på en vänsterytterplats. Han har både snabbhet och passningssäkerhet för att fixa detta. Hursomhelst så blir det inte så imorgon utan det blir säkert samma startelva som senast, med ett undantag, d v s att David går in på topp samtidigt som Mendes och Dauda får slåss om en plats på yttern. Själv hade jag valt Mendes, men det är en smaksak.

Ser också att Smylie är med i truppen. Kanske får han chansen att visa varför KFF köpte honom. Jag såg Ljungskile ett par matcher förra året och såg aldrig någon större kvalitet i denne spelare, men förhoppningsvis vet Nanne och Svante vad de gör.

Tycker det är lite tråkigt att två stora talanger som Erik Israelsson och Petter Lennartsson är så långt från en startelva. De är båda i en ålder då de måste få spela A-lagsfotboll. Jag har sett dem för lite, men det man såg av Petter när han kom in förra året såg väldigt lovande ut. Om Nanne inte bedömer att de håller på den här nivån i år kanske en utlåning till en superettanklubb skulle kunna vara ett alternativ. Annars kommer de aldrig ta det sista steget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar