måndag 13 april 2009

Uppladdning inför hemmapremiären

Ser fram emot kvällens match och hoppas på en repris på motsvarande match förra året. Det var en av få matcher som jag såg på plats, då den råkade infinna sig under semesterperioden i början av augusti. Det var en typisk svensk sommarkväll, d v s +12, storm och ösregn, men trots detta blev det en ganska hyfsad match som KFF lyckades vinna efter ett avgörande 3-2 mål av Rasmus på frispark. Jag tippar dock att det blir lite mer målsnålt ikväll. Varför inte 1-0 och Mendes som segerskytt mot sina gamla lagkompisar?

Uppladdningen inför matchen blir att packa. Imorgon kväll åker jag till Sverige för en liten försenad påskledighet. Därför lär det bli tystnad på bloggen fram till söndag. Ska dock ha packat klart till matchstart och det ligger ett par skapliga belgiska öl på kylning. Nu hoppas jag bara att det ska gå att se matchen på något sätt på nätet. Det ser ut att kunna gå, vilket vore mycket tacksamt.

Torsdagsmatchen får jag i alla fall se på svensk TV. Gäller att ta alla chanser man får när man bor utomlands.

Hoppas kunna återkomma med lite reflektioner senare under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar