lördag 25 april 2009

Tobinhos comeback?

Läser på KFFs hemsida att Tobias Carlsson är uttagen till morgondagens cupmatch mot Giffarna. Äntligen! Hans skadeproblem har varit tunga och jag lider med honom i det faktum att han var skadad hela säsongen förra året, den säsong som visade sig bli KFFs bästa i historien. Anser dock att han är lagets bäste eller näst bäste (efter Lindberg) mittback och att han borde kunna kämpa sig till en plats i startelvan igen.

Jag är jämnårig med Tobbe och mötte honom i diverse idrotter i ungdomsåren. Jag fick alltid storstryk i badminton, där han var den stora stjärnan i regionen. Vi var lagkamrater under en kort tid i handboll, där han var riktigt bra på ren talang utan att det var hans främsta fokus (den enda sport där jag ärligt kan säga att vi var åtminstone jämnbra). I fotboll var han alltid den stora stjärnan. Med i landslag från ung ålder och sågs alltid som en riktig bolltalang. Just detta är lite intressant idag när man ser honom idag. Han håller hög allsvensk klass, det vill jag fortfarande hävda, och han har haft en bra karriär med några år i Molde och flera år i ett bra KFF. Men detta har han gjort som kämpe, inte som en lirare. Detta är väldigt långt från den Tobbe som vann alla badminton-DM på ren talang. Det visar kanske att konkurrensen på allsvensk nivå är större än på högstadienivå i Kalmar och Öland.

Hoppas hursomhelst att han får starta imorgon och att detta är hans comeback i startelvan. Vi behöver honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar