lördag 17 juli 2010

Varmt, varmt, varmt

Mellan 30 och 40 grader i Moskvas innerstad, stekande sol och inte en tillstymmelse till vind. Man går omkring som en zombie och söker alla chanser till skugga. Inomhus är det om möjligt än varmare så just nu sitter jag och lyssnar på den allsvenska omstarten på sr.se samtidigt som jag dricker mängder av mineralvatten (och har just öppnat en första öl också) samtidigt som man svettas floder. Ser en tiodygnsprognos som säger att nästa måndag, om tio dagar, kommer vi "bara" ha 29 grader. Fram tills dess får vi nog fortsätta svettas i 30-40 grader varje dag. Oj oj oj...

AIK fick visst en smakstart mot MFF. Jag tror inte att MFF och HIF har skakat av sig resten av lagen riktigt ännu. En allsvensk omstart innebär alltid nya förutsättningar. Visst har de ett bra försprång, men ett par tre lag till, inklusive KFF, är inte helt borta ännu.

En vecka kvar i Moskva, sedan blir det tre veckors semester i Sverige. Tyvärr verkar det som om mina preliminära planer innebär att jag inte kommer att kunna se någon KFF-match live i sommar. Men man får väl nöja sig med att kunna hitta lokala sportbarer ett par gånger för att kunna se dem åtminstone på TV.

Förresten, Markus Berg i PSV låter väldigt intressant. Kan vara bra för landslaget om två av våra anfallsalternativ spelar tillsammans i klubblaget, och då dessutom på riktigt bra europeisk nivå. Hoppas bara att båda två får speltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar