lördag 24 juli 2010

Dags för semester på riktigt

Ber om ursäkt för min frånvaro här på bloggen. Och än värre kommer det att bli. Imorgon 06.00 åker jag härifrån för att ta mig hem till Sverige på semester. Har haft en vecka ledigt hittills, men nu blir det lite mer rejält. Första gången jag hoppas att jag ska åka till lite kallare väder. Lite regn skulle inte skada. Just nu, klockan elva på kvällen har jag 38 grader inomhus och 29 utomhus. Allt är varmt. Tar jag en tröja från byrån så känns det som om den är nystruken. Tar jag ett glas från skåpet känns det som om jag tar det direkt från diskmaskinen. Idag stod jag i butikens kylda mejerirum en lååång stund och låtsasvalde ost för att kyla ner mig en aning. Denna sommaren i Moskva är enligt uppgift hittills den varmaste man någonsin uppmätt.

Nu blir det Sverige med följande ruttplan; Stockholm - Jönköping - Kalmar - Nyköping - Stockholm - tillbaka till Moskva om tre veckor. Det blir mycket golf, bokläsning, navelpillning och förhoppningsvis en hel del god mat och vin. Imorgon blir det KFF-DIF på TV hemma hos brorsan, men hoppas att eventuellt kunna vara på plats på Skansen på torsdag för matchen mot Levski Sofia. Var på ACDC-konsert på deras hemmaarena tidigare i år, och man kan lugnt säga att detta är en riktig storklubb. Tar KFF sig vidare från det här så har man gjort en oerhört bra insats.

KFF känns väldigt starka just nu. Om vi vinner imorgon och Häcken slår HIF så lever hoppet fortfarande.

Ha en fortsatt trevlig sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar