fredag 17 juli 2009

Ibra är en av mina favoriter...

...men visst känns det som om Inter är vinnarna i den påstådda bytesaffären. Man får en renodlad målskytt i Etoo. En kreativ mittfältare i Hleb. Och tillräckligt med pengar för att köpa ytterligare en eller två klasspelare. Priset är högre än jag kunde tro och jag är inte helt säker på att Barca gör rätt. Inter däremot har ökat sina chanser att kunna slåss i Europa i år.

Berg till Hamburg känns däremot som en mer logisk och prisvärd affär.

Har varit på resande fot ett tag och missade matchen i Ungern. Det är fortfarande inte kört. Större under har skett och någonstans tror jag faktiskt att man fixar det hemma. Vet dock inte om det är hjärnan eller hjärtat som talar nu.

Jag kan bara tolka Rasmus spel i veckan på två sätt. Antingen stannar han i KFF året ut, eller går han till en storklubb som inte nödvändigtvis behöver honom i Europa första året (läs Bayern Munchen eller liknande). Han kommer inte att gå till en klubb i en mindre liga, eftersom de knappast skulle lägga upp tillräckligt med pengar för att få en spelare som de inte kan använda i Europa i år.

BP imorgon. Återkommer kanske närmare matchstart med någon kommentar, men visst känns tre pinnar som självklara. I så fall är KFF hux flux med i racet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar