fredag 8 oktober 2010

Ordning på internet

Har haft stora problem med min internetuppkoppling sedan jag skaffade mig en MacBook i somras. Nu har jag dock bytt ut mitt gamla abonnemang mot ett nytt trådlöst dito, och nu funkar allt perfekt. Skulle vilja bli mer närvarande på bloggen igen, men samtidigt känns allsvenskan väldigt ointressant för närvarande med KFF i mittens rike. Nu hoppas vi istället på ett cupguld så att man kommer ut i Europa igen nästa år. Hammarby i semin känns som en överkomlig uppgift.

Annars står ju kampen mellan HIF och MFF i år. Tror nog att Malmö tar hem det även om HIF har lite mer stabilitet och rutin.

Och AIK däremot står inför en av klubbens tuffaste månader framöver. Allt positivt efter guldet förra året är utraderat och nu kan klubben återigen hamna i superettan med allt vad det innebär.

Och så har nassarna kommit in i riksdagen. Detta är inte ett populistiskt parti. Det är inte några lallare a la Ny Demokrati. Det är ideologiska högerextremister. Det handlar om Sveriges motsvarighet till Le Pen, Hayder eller Wilders. Det handlar om ett parti som i rakt nedstigande led kommer ur den svenska naziströrelsen. Att över fem procent av svenskarna har röstat på detta får mig att i mina mörkaste stunder att vilja begränsa rösträtten. Nu gäller det att stå upp mot mörkerkrafterna och att blottlägga deras intentioner. Jag tror och hoppas fortfarande att svenskarna kommer att sparka ut dem i valet 2014 om de inser att likheterna med nazisterna i Tyskland på trettiotalet är skrämmande. Hitler gick inte till val på etnisk rensning och gaskammare, utan på nationalistiska argument som väldigt mycket liknar vad hans svenska efterföljare sysslar med idag. Att värna om familjen, pensionärerna, den kristna traditionen, o s v. Humor dock att de gick ur storkyrkan när en biskop predikade kristna värderingar häromdagen...

Tragiskt att se U21-landslaget få stryk igår. Blir tufft att vända detta hemma. Hoppas dock att Ras är med i returen. Men drygt fem procent av befolkningen i Sverige är väl glada för detta, eftersom vi hade spelare som Mehmeti, Durmaz och Avdic i laget.

Holland på tisdag, men det återkommer jag till lite senare. På återhörande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar