måndag 18 oktober 2010

Avgörande kväll för allsvenskan 2010?

Malmö-KFF står i denna stund 0-0 efter en halvtimme i första. Så här långt låter det som om KFF haft ett par bra chanser även om Malmö haft det mesta av spelet. Samtidigt leder HIF med 1-0 i Borås och därmed skulle allsvenskan leva ett tag till. Annars känns ju Malmö och Elfsborg som två knappa hemmafavoriter idag, vilket i så fall skulle döda allsvenskan ikväll. Hoppas både för KFFs och allsvenskans skull att så inte sker.

Har inga egentliga sympatier bland de två toppkandidaterna, även om jag faktiskt när jag bodde i Helsingborg t o m hade årskort på Olympia under två säsonger. Detta var i början av seklet när KFF samtidigt låg i ettan. Då såg jag HIF lite grann som mitt lag, eftersom KFF inte var i närheten av att vara med i toppen. HIF däremot hade Alvaro Santos som jag fortfarande anser vara en av de bästa spelarna jag sett i allsvenskan. Detta är alltså den Santos vi såg i HIF. Sedan han återkom till ÖIS har han dock tyvärr inte visat någonting i närheten av vad han en gång kunde.

Tror nu att AIK krånglar sig ur bottenstriden till slut. Jag tror att matchen mot Gefle kommer att visa sig vara den avgörande matchen till slut. Jag tror att det var här det vände och att AIK kommer att klara detta med lite marginal till slut.

Ser förresten på MFFs uppställning och ser verkligen inte ett mästarlag. Elfsborg har den klart bästa förstaelvan och truppen, men i övrigt är det ingen trupp i allsvenskan som ser markant starkare ut än KFFs. Om inte om fanns skulle KFF mycket väl ha kunnat varit med en bra bit högre upp även i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar