torsdag 2 maj 2013

Så jävla sorgligt!

Är ingen stor anhängare av AIK. Men det finns spelare jag ändå alltid respekterat. Som Tjerna. Eller Backman. Eller Ivan Turina.

Ska inte låtsas att jag hade några större kunskaper om honom som person. Men för mig var han allsvenskans kanske bästa målvakt. Och han gav ett oerhört sympatiskt intryck.

En dag som denna lägger man klubbsympatierna åt sidan och delar AIKs sorg. Fan vad orättvist det känns.

Har sett Rydström, Nenad, Måns och Paulus uttala sig, framförallt via twitter. Helt rätt att både kaptenen och vicekaptenen uttrycker sitt medlidande. Men tycker faktiskt att KFF officiellt borde göra något liknande. Har sett det från klubbar som MFF, IFK, ÖIS, Gefle, Falkenberg, Djurgården, Hammarby, m fl. Tycker nog att någon skulle kunna skriva ett par rader på hemsidan. Framförallt med tanke på att man just idag lade upp texten om den nästa hemmamatchen mot just AIK. Anders eller Svante, detta är en uppgift för er!!

Förresten, gör en google-sökning på vilken klubb som helst så har de en text om Turina. Testade med Halmstad, Öster, ÖSK, Sundsvall, Häcken, Mjällby, Syrianska..... Alla har uttryckt sitt medlidande. Kanske har KFF gjort det direkt till AIK, men det känns lite unket att man inte skriver någonting på hemsidan.

Minns när Anna Lindh mördades. Jag var ingen fan av henne eller socialdemokraternas politik, men attacken mot henne tog mig hårt. Den morgonen var jag på möte i Danmark och hörde nyheten att hon avlidit i bilen på väg tillbaka till kontoret i Helsingborg. Jag minns fortfarande att när jag kom till kontoret fann jag ett meddelande från våra kollegor i Finland, som uttryckte sitt medlidande. Givetvis hade detta inget med oss som personer att göra, men jag kände att det var en fantastiskt fin gest av den lokala VDn i Finland (vilket jag givetvis sade till henne redan dagen efter). En enkel gest som faktiskt betyder något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar