onsdag 21 november 2012

Nu hör BVB Dortmund till favoriterna i CL

Mina boys i Europa är Dortmund, vilket jag berättat om tidigare. Det hänger ihop med det faktum att jag varit där, på Westfalen stadion (eller Signal Iduna Arena, välj själv...) och sett den gula väggen. Jag har laddat upp på en bierstube under eftermiddagen och jag har sett den fantastiska fotbollskultur som finns där, mitt i Ruhrområdet.

Nu tror jag att Dortmund seglar upp bland favoriterna till CL-titeln. De är så fantastiskt bra, även om de tyvärr sladdar en hel del i ligan.

Vilka är Europas mest underhållande lag? Det första laget jag skulle peka ut är Ajax. Totalfotbollens hemvist. Inget lag spelar 4-3-3 lika självklart som dem. Dessutom skulle jag välja Dortmund. Fart, teknik och utpräglad offensiv taktik. Jag har svårt att se att några lag i Europa skulle vara mer underhållande än just Ajax och Dortmund. Matchen ikväll var riktigt bra, Och BVB är vidare, såklart.

Tror att alla grupperna ikväll är döda. PSG, Porto, Malaga, Milan, Dortmund, Real, Arsenal och Schalke är alla vidare. Sista omgången kommer bara att handla om att vinna grupperna. Man vill gärna undvika att möta t ex Barca eller Manchester United i åttondelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar