torsdag 15 november 2012

Hysénklass?

Zlatan får betyget 6 av 5 hos Fotbollskanalen.se ikväll. Jag kan inte protestera. Detta är troligen den främsta individuella insatsen någonsin i ett svenskt fotbollslandslag. Att göra fyra mål på England är riktigt stort. Nu är det Ibra, Messi och Cristiano. Alla andra är akterseglade.

Zlatans 4-2 är där uppe tillsammans med målen mot Ungern och Italien. Men för mig är målet mot Breda 2004 fortfarande det största. Minns ni det? Jag bodde i Holland på den tiden och såg målet på kvällsnyheterna. Ett av de snyggaste målen någonsin. Om ni inte minns det så kommer det här:



Hysén mot England 1988. Brolin mot Ryssland 1994. Och Springsteen på Ullevi 2012. Så vitt jag vet är det bara de som har fått sex getingar av fem möjliga i Expressen. Nu är Zlatan på den nivån, även om det är Fotbollskanalens betyg som jag refererar till här.

Här kommer förresten alla målen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar