tisdag 30 oktober 2012

Mitt allsvenska tips 2012 - genomgång inför slutspurten

Så här med två omgångar kvar ser det ut som att det rimligtvis kommer att handla om MFF mot Elfsborg i toppen och att det kommer att stå mellan Sundsvall och Syrianska i kampen om att undvika kvalspel. I mittenskiktet är det många lag som inte har mycket att spela om, även om det är tätt och en hel del placeringsförändringar kan fortfarande ske.

Dags att börja summera säsongen, men vi väntar väl till efter nästa helg med en fullständig summering, men här kommer i alla fall en sista delrapportering av mitt allsvenska tips från i våras.

1. Malmö FF (0)
2. Elfsborg (-1)
3. Häcken (-4)
4. AIK (-2)
5. Helsingborg (0)
6. Norrköping (-7)
7. Kalmar FF (+3)
8. Djurgården (-4)
9. IFK Göteborg (+7)
10. Åtvidaberg (-5)
11. Mjällby (0)
12. Gefle (+2)
13. Syrianska (-3)
14. Sundsvall (0)
15. Örebro (+6)
16. Gais (+6)

I vanlig ordning är tipset uselt. Har gått bort mig totalt på framförallt Norrköping och Åtvidaberg, vilka presterat mycket bättre än jag trodde, samt Göteborg, Örebro och Gais, vilka underpresterat å det grövsta. Men just nu har jag faktiskt helt rätt på fyra lags placeringar, vilket gör att mitt "poängantal" just nu är 50. Klart bättre än de 64 poäng jag hade med åtta omgångar kvar. Kanske finns det ytterligare ett par poäng att kapa om resultaten i slutet går i rätt riktning.

För KFF däremot är sjundeplatsen numera bästa möjliga utdelning, eftersom Snoka vann mot Sundsvall senast. Vore kul om man kunde behålla platsen på den övre halvan. Men tror tyvärr att Norrköping blir en väldigt tuff utmaning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar