fredag 8 juni 2012

Min EM-elva

Har för första gången anmält ett lag i Sportbladets EM-elva. Lite smånördigt, men ganska kul. Antar att ni förstår konceptet, man köper ihop en elva för 50 fiktiva miljoner och får sedan poäng efter deras prestationer, mål, assists o s v. Man får byta spelare, till viss 'kostnad', efter varje omgång.

Jag har medvetet valt att inte ta med en massa spelare från 'dödens grupp'. Dels är de stora lagens spelare ganska dyra och dels kommer det bli svårt att göra poäng mot riktigt starkt motstånd. I stället har jag valt att ha en stomme från två mindre lag som jag tror kommer göra ett bra gruppspel, Sverige och Polen. Detta har jag sedan kryddat med ett par riktiga storstjärnor och poängspelare främst offensivt. Så här ser min elva ut inför den första gruppspelsomgången, i en 3-4-3 uppställning.

A. Isaksson (Sve)
M. Olsson (Sve) - J. Heitinga (Hol) - L. Piszczek (Pol)
F. Ribery (Fra) - A. Pirlo (Ita) - R. Elm (Sve) - J. Blaszczykowski (Pol)
R. Lewandowski (Pol) - Z. Ibrahimovic (Sve) - M. Balotelli (Ita)

Alla tre Dortmund-polackerna är med andra ord med i min elva, tillsammans med några formstarka svenskar.

Nu är det dags för premiären Polen-Grekland. Äntligen är EM igång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar