fredag 8 juni 2012

Bra start på EM 2012

Polen skulle kunna bli årets Ryssland. D v s det Ryssland vi såg 2008 i Österrike/Schweiz och som charmade hela Europa med ett frejdigt spel trots ganska anonyma och för oss i väst okända spelare. Polens första 20-30 minuter idag visade att de skulle kunna ha något liknande i sig. Men Grekland fick till slut 1-1 helt rättvist och var i och med straffen faktiskt närmast en seger till slut. Trodde inte att Grekland hade det i sig och då blir nog grupp A tightare än jag personligen trodde.

Jag har de tre Dortmund-polackerna i min EM-elva. Tror att det är ett bra val och de lär få fortsatt förtroende i omgång två. Mål av Lewandowski på ett inlägg från Kuba gjorde att de skrapade ihop en del poäng ikväll.

Ny match om ett tag mellan Ryssland och Tjeckien. Inga spelare därifrån i min EM-elva, men jag är väldigt intresserad av att de denna upplagan av det ryska landslaget. Eftersom jag bodde i Moskva i knappt fyra år så har jag följt laget med visst intresse de senaste åren och jag är framförallt spänd att se hur Arshavin ser ut nuförtiden.

Nu är vi igång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar