lördag 5 maj 2012

Fotboll vs Hockey-VM

Mina åsikter om ishockeyn har jag lagt fram här på bloggen tidigare. Jag anser att ishockeyn är väldigt primitiv till sin natur och egentligen ganska ointressant ur ett rent underhållningsperspektiv. Sedan ska det givetvis vägas mot det faktum att detta är en sport där Sverige är i den absoluta toppen och har chans att vinna titlar, vilket vi realistiskt sett inte har i fotbollen.

Jag är inte intresserad av ishockey-VM. Det har länge varit min åsikt och jag är som sagt inte speciellt insatt. Å andra sidan blir jag alltid mer intresserad när det väl drar ihop sig till kvartsfinaler. Jag kommer att sitta där framför TVn och skrika på Zäta, Franzen, Kronwall m fl när gruppspelet väl är avklarat och lag som Frankrike, Japan, Italien och Danmark har gjort sitt. Däremot kan jag bara konstatera att jag inte hänger med längre. Erik Karlsson är tydligen en av världens bästa backar. Jag hörde hans namn för första gången för ett par månader sedan. Har inte en aning var han har spelat i Sverige. Vet ingenting om honom. Men tydligen är han en superstjärna. Ska bli kul att se honom när väl turneringen kommer igång.

Att jag valde KFF-Gais före hockeyn igår är ju inte så konstigt. Men idag blev jag nästan förvånad över mig själv. Alla tidningar skrev om Sverige-Tjeckien, men jag kände att först HIF-Sundsvall och sedan Roma-Catania var mycket mer intressant. Men som sagt är jag övertygad om att jag kommer att sitta där när vi spelar en kvartsfinal framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar