fredag 27 april 2012

Elfsborg mot guldet?

De kanske inte joggar hem allsvenskan i år, som Micke Mourinho trott tidigare, men de har fått en fantastisk start på säsongen och ser hetare ut än någonsin.

Jag har sett deras två senaste matcher via Csports och är imponerad. Till skillnad mot tidigare så har de även ett cyniskt spel i sin repertoar. Och spelare för spelare är de landets mest spännande lag och kvalitetsmässigt bäst tillsammans med MFF, IFK och kanske HIF.

Jag är ingen spelare, men i samband med att jag startade ett 'gratis' Csport-abonnemang så satte jag in en slant via Expekt, vilket var förutsättningen för deras kampanjpris. Eftersom detta var en struntsumma jämfört med värdet av Csport-abonnemanget så tänker jag spela vidare. Antingen förlorar jag en struntsumma eller så vinner jag lite pengar, och då tar jag ut dem. Hittills ligger jag lite plus, mest tack vare Elfsborg. Jag har satt deras två senaste segrar. Och dessutom har jag satt ett par segrar för Öster och Landskrona i Superettan.

Tror att spel på Elfsborg kommer att löna sig den här säsongen. Mitt ursprungliga tips var att MFF skulle vinna guldet. Men just nu känns Ellos hetast!!!!

Tre dagar kvar till matchen på Stadion, ett hundratal meter hemifrån min Östermalmslya. Min 'hemmamatch' som vi tyvärr alltid verkar förlora, åtminstone när jag är på plats. Men nya tag i år. Brorsan och syrran kommer över för lunch och ett par bättre belgiska bira innan match. Känner inte till något organiserat Kalmarhak, för oss KFF-are i exil, men om någon vet bättre så säg gärna till. Andreas Gustafsson körde sitt race på Diana för ett tag sedan, men då bodde jag utomlands så nuförtiden får det bli ett par öl hemmavid innan vi släntrar över lagom till matchstart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar