lördag 3 mars 2012

Seger mot Elfsborg, det trodde jag inte

KFF vann idag mot Elfsborg i en träningsmatch, vilket var både positivt och lite oväntat. Givetvis måste man ta resultaten i träningsmatcher med en rejäl näve salt, men en vinst är alltid bra att få med sig. Det var länge sedan KFF var så svårbedömda som de är inför årets säsong, med mycket nytt i truppen och även i startelvan. Men den känslan jag har, från distans förvisso, är ändå ganska positiv. Nu mindre än en månad till allsvenskan startar!!

Sitter just nu och ser Ibras fina form fortsätta. Efter en dryg halvtimme leder Milan i Palermo efter tre mål av Ibra. Han verkar vara mycket mer harmonisk på och utanför plan än på mycket länge. Kul för både Milan och Sverige, även om det hinner hända mycket med en formkurva innan EM.

Lite oroväckande att KFF framöver inför den allsvenska premiären bara möter tre superettan-lag samt ett lag från ryska andradivisionen. Känns ju som att man nu bör gå upp i tempo, men jag tror knappast att lag som Hammarby, TFF eller HBK kommer att erbjuda motstånd i allsvensk klass. Hade gärna sett åtminstone en match till mot riktigt bra motstånd, d v s lag från allsvenskans övre halva. Hoppas att det ligger någon tanke bakom detta, kanske vill man träna mer på det egna spelet, men jag känner mig lite oroad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar