fredag 23 mars 2012

En utflykt

Igår gjorde jag någonting som jag sällan gjort tidigare. Jag gick på hockey. Enda gången i mitt liv som jag sett en match live på riktigt bra nivå var för ett par år sedan när jag gick på en KHL-match mellan Spartak Moskva och Avantgard Omsk, just då med Jaromir Jagr i laget. Detta är givetvis den främsta hockeymatch jag någonsin sett på plats. Annars har det blivit ett par matcher med Nybro i ettan för hundra år sedan eller en juniorlandslagsmatch i Kalmars hockeylada mot Tjeckoslovakien (!) med Challe Berglund och Johan Garpenlöv som stjärnorna (!!).

Men nu var det då dags igår. Jag och en kompis åkte på utflykt till skogarna i Dalarna och såg Leksand-Karlskoga/Bofors i kvalserien till elitserien. Avfärd 15.00 från Östermalm och hemkomst omkring halv ett. Idioti, men vad gör man inte för lite liveidrott.


Matchen då? Den slutade 0-0 vid full tid och sedan fick Leksand in en puck i förlängningen. Sex timmar i bil för att se en 0-0 match. Idioti som sagt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar