lördag 29 maj 2010

Hemmamatch (?) mot Bosnien

Ska bli väldigt intressant att se Hamrens gäng ikväll i en laddad vänskapsmatch mot Bosnien. Jag förstår inte snacket om att detta skulle vara en iskall match. Jag ser fram emot att se tecken på att man är på rätt väg. Snart startar nästa kval och vi vill verkligen nå nästa slutspel. Så nu måste vi se att laget börjar formeras.

Rasmus avstår ju matchen för att återhämta sig efter vårens sjukdom. Rätt tänkt. Han har inte haft ett bra år och måste starta om från noll nu. Jag är orolig för hans karriär, så nu måste han tänka på att bli helt kurant och komma i form till nästa säsong. Jag hade däremot missat att Viktor lämnat återbud, så jag blev lite besviken idag när jag inte såg honom i startelvan. Vet någon vad som ligger bakom? Han var ju uttagen från början.

Markus Lantz har ju gjort en bra säsong i HIF, men det är väl tveksamt om han ska med i landslaget som mer eller mindre nykomling vid 35 års ålder. Jag hade valt exempelvis Gustav Svensson eller Daniel Mobaeck istället.

Hade varit kul att vara pp plats i Solna ikväll. Tror att det blir enormt tryck på läktaren. Hoppas att Ola Toivonen visar att han vill vara med på den här nivån och avgör matchen, men mitt tips blir ett kryss. Känns som om 1-1 ligger nära till hands.

Att inte Erik Israelsson är med i U21 känns förresten väldigt konstigt. Nu utgår jag visserligen från att han kommer att komma med snart om han fortsätter som han gjort hittills, men i min mening känns han ganska given.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar