söndag 2 maj 2010

Dags för Gefle borta

Ikväll ska vi då få se om den senaste matchen innebar ett trendbrott eller om KFF är tillbaka med sitt impotenta spel som vi sett i början av säsongen. Jag utgår ifrån att vi inte kommer att få se några ändringar i startelvan utan att samma spelare som startade senast får nytt förtroende. På konstgräset borde KFFs vägvinnande offensiva kombinationsspel komma till sin rätt, så jag hoppas en hel del på Santos, Mendes och Tobbe E i offensiven idag. Synd att Sobra saknas, han behövs i sådana här matcher.

Har förresten funderat på vart Jimmy Augustsson tagit vägen. När jag sett honom har han alltid varit bra och jag hade definitivt valt honom som en bänkspelare. Men tyvärr verkar han vara långt från truppen. Jag saknar konstruktiva mittfältsspelare att kasta in när Sobra är borta. Istället tycker jag att Nanne brukar ha lite väl många mittbackstyper i artonmannatruppen (sex av spelarna är naturliga mittbackar i dagens trupp). Jag skulle nog balansera laget lite annorlunda. Men, det finns väl en anledning varför Nanne sitter där han gör, så han har nog en tanke med denna truppen.

Jag tror att KFF tar årets andra trepoängare idag. Tippar 2-1 efter mål av Santos och Tobbe E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar