lördag 27 mars 2010

Tuff match väntar i eftermiddag

Elfsborg kommer till Kalmar i eftermiddag med en 6-0 seger i ryggen senast. Kan man hoppas att de drabbas av ett visst mått av hybris som slår tillbaka på dem idag? Knappast. Kalmar borta är en av årets tuffaste matcher för vilket lag som helst och jag tror knappast att ett lag med Elfsborgs rutin och kunnande går på den lätta. Det kommer med andra ord att bli tufft för KFF idag mot spelare som Anders Svensson och den nya lovande Johan Larsson.

Nanne stängde av två spelare som troligen inte varit med i truppen i alla fall. Nu lyckades han med en kraftig markering utan att det går ut över lagets slagstyrka nämnvärt. Bra gjort. Jag gissar att det ligger fler disciplinära problem bakom beslutet, men då han tar tag i problemet på detta sätt tror jag att det kommer att bli bättring. Jael har ju inte visat någonting ännu och Marcel har varit en besvikelse ända sedan han kom, så nu är det nog upp till bevis för de båda brassarna. Vi behöver att någon av dem tar ett steg fram under året. De offensiva krafterna är inte så många i laget.

Läste att det ser ut att bli en förlängning för David i Fulham. Kul för honom. Hans sjukdom har ju tyvärr flyttat honom tillbaka där han var i höstas och jag tror tyvärr att vi sett det sista av David i Premier League för den här säsongen. Men som sagt så ser det ut att bli nya chanser nästa år.

Rasmus är tydligen också däckad i sjukdom. Hans säsong har ju tyvärr varit klart underkänd och han har tagit flera steg tillbaka sedan han lämnade Kalmar. Både i klubblag och i landslag har han presterat långt under sin toppnivå i år. Jag räknade annars med att sejouren i AZ skulle vara ettårig, men nu tror jag att lag som Everton och Fulham avvaktar ett tag till.

Tillbaka till eftermiddagens drabbning. Jag är tyvärr pessimistisk idag och tippar 1-3. Elfsborg är Sveriges bästa lag och lär visa det igen idag. Tippar att Dauda sätter ett tröstmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar