onsdag 18 november 2009

Inför Italien-Sverige

Man kan se matchen som en värdelös träningsmatch i ett grått novembermörker med en lång tid kvar innan nästa match av värde. Eller som en nystart under en ny förbundskapten. Jag velar mellan de två men ska ändå givetvis se matchen.

Viktor har gått förbi Rasmus i rangordningen och är ende Elm i startelvan. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag tror att när det gäller kommer Ras fortfarande vara en man för startelvan, framförallt med tanke på att han kommer att härdas en säsong i Holland innan allvaret sätter igång efter VM. Dock känns det inte bra att Viktor, när han nu får chansen att starta i landslaget, får spela på fel plats. Han är en offensiv spelare, inte en av de två defensiva. Jag är rädd att han inte kommer att kunna visa sig från sin bästa sida. Jag hade gärna sett honom som en av de tre ett steg längre fram.

Jag förstår verkligen inte vänsterkanten. Får hoppas att detta är ett experiment bara.

Nya vindar nu förresten, med Henke borta för gott (troligen, man vet ju inte med Henke), Ibra borta för tillfället (man vet ju inte med Ibra) och dessutom med Kim skadad. Upp till bevis för dem som vill slå sig in i en startelva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar